Marketing Groningen richt pijlen op internationale citytripper

GRONINGEN

Marketing Groningen is dinsdag een internationale citymarketing-campagne gestart. Een Engelstalige spot laat citytrippers in onder andere Engeland, Denemarken, Zweden en Polen zien dat Groningen heel dichtbij is. Het spotje is onderdeel van een nazomercampagne om buitenlandse toeristen naar Groningen te trekken.

De nieuwe internationale campagne start daags na de opening van de luchtverbinding tussen Groningen en Kopenhagen. De campagne is gericht op de inwoners van de stedelijke gebieden die een directe lijnverbinding met Groningen Airport Eelde hebben. Naast Kopenhagen liggen Londen en Gdańsk op ongeveer een uur vliegen van Groningen.

Ongeveer een uur vliegen

Een compilatie van highlights laat Groningen in 30 seconden zien. Zo komen onder andere het Groninger Museum, het station, de markt, winkelen, fietsen, eten en drinken en overnachten in beeld. De nadruk ligt op het feit dat je vanuit Londen, Kopenhagen, Malmö en Gdańsk in ongeveer een uur vliegen in Groningen kunt zijn voor een bruisende citytrip. De spot richt zich hiermee op jonge stedelijke bezoekers, een doelgroep die graag nieuwe bestemmingen wil ontdekken. De spot is via social media (Facebook, Instagram, YouTube) in de betreffende landen te zien. Per bestemming is er een aangepaste spot. De komende maand rijden ook bussen in Kopenhagen die verwijzen naar de speciale website visitgroningen.com. De spot zelf zal ook op deze pagina te vinden zijn.

Airport Shuttle

Maandag landde het eerste vliegtuig van de nieuwe lijnverbinding tussen Groningen en Kopenhagen op Groningen Airport Eelde. Om de buitenlandse bezoekers nog beter van dienst te kunnen zijn, rijdt sinds gisteren ook een speciale Airport Shuttlebus tussen Groninger Airport Eelde en de binnenstad; aansluitend op de vertrektijden van de vluchten. De route en vertrektijden zijn te vinden op visitgroningen.com en op groningenairport.nl.

Auteur

Marc Jansen