Bowie-campagne genomineerd voor Citymarketing Awards 2017

GRONINGEN

Groningen is met de 'Bowie-wintercampagne' genomineerd voor de Netwerk Citymarketing Awards 2017. Deze prijs wordt toegekend aan partijen die een significante bijdrage hebben geleverd aan de ontwikkeling van het vakgebied citymarketing.

De wintercampagne met als leidend thema de internationale tentoonstelling 'David Bowie is' in het Groninger Museum was een succesvolle integrale citymarketingbenadering, waarbij met een relatief klein budget een grote internationale doelgroep werd bereikt en een aantal strategische doelstellingen is gerealiseerd. De veelzijdige Bowie paste uitstekend bij de positionering van Groningen als creatieve en eigenzinnige cultuurstad. De tentoonstelling vormde de spil tussen culturele instellingen, winkeliers, musea en podia om gezamenlijk niet alleen meer bezoek naar het museum, maar ook naar de binnenstad te trekken met een doorlopend Bowie-programma. De campagne maakte daarnaast een duidelijke verbinding met de nieuwe bestemmingen van Groningen Airport Eelde zoals Southend en Gdańsk, via verschillende mediakanalen. De juryprijs wordt dinsdag 14 februari uitgereikt tijdens de Dag van de Citymarketing in ‘s- Hertogenbosch. Naast de juryprijs is er een publiekprijs waarop deelnemers van de vakdag voor citymarketingprofessionals kunnen stemmen. De andere genomineerden zijn:
  • gemeente Den Bosch met 'Jheronimus Bosch 500 jaar'
  • Leiden Marketing met de campagne 'T-Rex ontdekt'
  • CommunicatieLab gemeente Den Haag met 'Merkboek Den Haag'
  • Citymarketing Ede met 'Ede kiest voor Food'

Auteur

Marc Jansen