Payt nieuwe hoofdsponsor FC Groningen

GRONINGEN

Het Groninger softwarebedrijf Payt is met ingang van het seizoen 2017/ 2018 hoofdsponsor van FC Groningen. De beide partijen zijn een 2-jarige verbintenis overeengekomen, met een optie voor nog een derde contractjaar. Payt neemt de plaats op de FC Groningen-shirts over van Essent.

FC Groningen en Payt zijn geen onbekenden van elkaar. Hoewel het ook een vestiging heeft in de Amsterdam, is Payt een echt Gronings bedrijf. Al sinds zijn oprichting in 2012 sponsort Payt FC Groningen met stoelen, uitingen op de dug-outs en shirtsponsoring op de rugzijde tijdens de halve finale en KNVB-bekerfinale van 2015.

Financiële afspraken

Payt betaalt voor het hoofdsponsorschap bij FC Groningen in het eerste seizoen een gegarandeerd bedrag van 1,1 miljoen euro en voor het tweede contractjaar 1,3 miljoen euro. Door diverse bonusregelingen kunnen beide jaarbedragen (ruim) oplopen. In tegenstelling tot veel andere overeenkomsten zijn hierbij de sportieve prestaties van FC Groningen niet leidend, maar juist de groei van Payt als bedrijf, waarop FC Groningen met zijn zakelijke netwerk invloed heeft.

Debiteurenbeheer

Payt automatiseert het debiteurenbeheer van organisaties. Met behulp van slimme software zorgt het ervoor dat zijn klanten sneller en eenvoudiger betaald krijgen. Dat doet het door het facturatie- en herinneringsproces volledig te automatiseren en tegelijkertijd de dialoog tussen bedrijf en debiteur te faciliteren middels een laagdrempelig communicatieplatform.

Sterk partnership

Commercieel directeur Robbert Klaver van FC Groningen: “De mensen achter Payt hebben gevoel bij de club en zijn naast sponsor ook supporter van FC Groningen. Die combinatie maakt het tot een sterk partnership." "Met Payt zijn wij in staat verder vorm te geven aan ons nieuwe beleidsplan ‘2017-2020: FC Groningen laat nooit meer los’. Het is voor de stabiliteit en continuïteit van de club prettig dat we reeds in februari een nieuwe hoofdsponsor voor de komende jaren kunnen presenteren.”

A-merk

Directeur Sander Kamstra van Payt noemt het hoofdsponsorschap bij FC Groningen een geweldige kans en uitdaging. “Ik spreek namens het hele team van Payt als ik zeg dat wij er bijzonder trots op zijn de nieuwe hoofdsponsor te kunnen en mogen zijn van FC Groningen.” “Kunnen omdat we nog een relatief jong bedrijf zijn en toch nu al in staat zijn deze grote stap te zetten. Mogen omdat FC Groningen een A-merk is waarmee wij ons graag willen afficheren." "Het imago van FC Groningen sluit bovendien uitstekend aan bij de nuchtere kijk op zaken, die ook Payt kenmerkt. Wij hopen dat het succes met Payt op de voorkant van het shirt net zo groot zal zijn als op de achterkant ervan tijdens de bekerfinale van 2015!”  

Auteur

Marc Jansen