Instagrammers brengen Groningen in beeld

GRONINGEN

Ruim honderd Instagrammers uit het hele land hebben zondag meegedaan aan de allereerste Instameet van Groningen. Mensen met een passie voor fotografie en het social mediaplatform Instagram kwamen samen om de mooiste plekjes van de stad vast te leggen.

Een selecte groep startte de Instameet met een workshop fotografie bovenop de Martinitoren. Vervolgens begon een stadswandeling die langs bekende hotspots voerde, maar ook langs onontdekte plekjes. Tussen het fotograferen door vertelde een VVV-gids over Groningen en deelden professionele fotografen hun tips. De Instagrammers, fotografen, bloggers en vloggers bleven na afloop vol enthousiasme napraten en ervaringen uitwisselen op de Grote Markt.

Fotowedstrijd

Aan de Instameet Groningen is ook nog een fotowedstrijd gekoppeld. Deelnemers die de Instameetfoto’s op hun openbare Instagramprofiel delen en taggen met de hashtags #groningen, #spotgroningen en #instameetgroningen maken kans op onder andere een camera. De uitslag wordt vrijdag 25 augustus 2017 bekendgemaakt. De beste foto’s worden in september bovendien op prominente plekken in de stad getoond. Eind september wordt een selectie van de gemaakte foto’s getoond bij Noorderlicht.

Instameet Groningen

Instameet Groningen is ontstaan naar een idee van Dillen van der Molen. De eerste editie is mogelijk gemaakt door Foto Sipkes, Zoom.nl, InspireMedia en Marketing Groningen. Marketing Groningen zet bewoners en bezoekers in als ambassadeur van Groningen. Social media spelen daarbij een belangrijke rol. “Inwoners en bezoekers zijn voor ons belangrijke ambassadeurs, zij laten hun eigen omgeving zien hoe mooi Groningen is. Een betere reclame kun je niet krijgen. Daarom hebben wij dit initiatief van harte ondersteund”, zegt Michel Aaldering van Marketing Groningen.

Auteur

Marc Jansen