Uitkeringsgerechtigden aan de slag in callcenter

GRONINGEN

26 voormalig uitkeringsgerechtigden uit de gemeente Groningen gaan in een callcenter aan de slag als medewerker klantcontact.

De 26 kregen maandag uit handen van wethouder Roeland van der Schaaf en gedeputeerde Eelco Eikenaar het certificaat Klantenservice Federatie Nederland van KANS! uitgereikt. 73% van de startgroep is via dit traject uit de uitkeringssituatie en aan het werk geholpen.

KANS!

KANS! leidt mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt in een drie maanden durend intensief traject op tot medewerker klantcontact. De opleiding leidt tot een erkend KSF Branchecertificaat, uitgegeven door Klantenservice Federatie Nederland (KSF). Wethouder Roeland van der Schaaf: “Dit traject is een prachtig en geslaagd voorbeeld van hoe wij mensen uit de uitkering en aan het werk willen helpen. Complimenten voor alle deelnemers!’ Het project, dat in maart met veertig cursisten van start ging, richt zich op kandidaten met een afstand tot de arbeidsmarkt. De gemeente Groningen en het UWV hebben zich gericht op de werving van deze kandidaten.

Nieuwe groep

In het najaar 2017 start een nieuwe groep cursisten van twintig personen. De selectie van de kandidaten zal op korte termijn, in samenwerking met de gemeente Groningen en het UWV, van start gaan. Voor 2018 staan meerdere groepen op de planning.

Auteur

admin