Sporters in Stad tevreden over Sport050

GRONINGEN

Bestuurders van sportverenigingen en scholen zijn tevreden over de klantvriendelijkheid van en het contact met Sport050, het sportloket van de gemeente Groningen. Dit blijkt uit klanttevredenheidsonderzoeken van de gemeente Groningen.

De mate van tevredenheid over de dienstverlening van Sport050 is groot en ook over de sportparken zijn sporters positief. De totale klanttevredenheid is 60%, dit is vergelijkbaar met het resultaat van 2014.

Sportparken

Bij de meeste sportparken is de tevredenheid fors toegenomen. Een grote groep respondenten is tevreden over de kantine, de aanwezigheid van kunstgrasvelden, de ligging van het sportpark, de sfeer zowel op het sportpark als binnen de betreffende vereniging en de website van Sport050. Ook de bereikbaarheid en de mogelijkheden voor het stallen van de fiets worden positief beoordeeld.

Verbeterpunten

De bewegwijzering, de kwaliteit van sportvelden, de kleedkamers, het onderhoud en de hygiëne, de parkeermogelijkheden voor de auto en het openbaar vervoer naar het sportpark zou beter kunnen blijkt uit het onderzoek. Over Het Noorden en De Wijert zijn de sporters ontevreden.

Dienstverlening

Van de respondenten is 80% tevreden over de dienstverlening van Sport050. De meerderheid is tevreden over de vriendelijkheid en deskundigheid van de medewerkers van Sport050, over de verschillende vormen van contact en de bereikbaarheid. Bestuurders van sportverenigingen en scholen willen graag meer betrokken worden bij onderwerpen over veranderingen en toekomstige ontwikkelingen van de sportaccommodaties in Groningen.

Onderzoek zwembaden en ijsbanen

Voor minstens 95% van de respondenten is het bezoek aan het zwembad of de ijsbaan boven of volgens de verwachtingen. De medewerkers scoren erg goed op klantgerichtheid en vriendelijkheid. Onderhoud en hygiëne zijn bij de zwembaden de belangrijkste oorzaak van een tegenvallende tevredenheid.
Meer informatie: www.sport050.nl.

Auteur

Marc Jansen