Gym Xtra Fit wint finale EBG Pitch – Recreatie & Toerisme

GRONINGEN

Lydia van Oosten is met haar idee de winnaar van het pitchevent EBG Pitch – Recreatie & Toerisme, dat woensdagmiddag werd gehouden bij De Diek’n in Zeerijp.

De jury, bestaande uit Tessa aan de Stegge (o.a. eigenaar tessaaandestegge.com), Wouter Olland (eigenaar van Olland Marketing Solutions) en Marco Smit (bestuurder EBG) kende euro 5.000 toe aan het initiatief van Lydia van Oosten die met haar outdoor sportfaciliteit aan het Schildmeer de nadruk legt op sporten in groepsverband, onder deskundige begeleiding. Het publiek verdeelde euro 15.000 over de drie deelnemers. Van Oosten ging uiteindelijk naar huis met euro 11.924. EBG Pitch wordt georganiseerd door de Economic Board Groningen, die euro 20.000 prijzengeld beschikbaar stelt.

Lydia van Oosten start sportaccommodatie Gym Xtra Fit aan het Schildmeer voor indoor en outdoor sporten. Tijdens het juryberaad werd het ‘Groningste van Groningen’ gelanceerd, een online platform waar het voor toeristen mogelijk is om direct een arrangement samen te stellen bij verschillende toeristische ondernemers uit de regio. Via het toeristische platform (www.visitgroningen.com/groningste-van-groningen) brengen een groot aantal Noord-Groningse vrijetijdsondernemers, Marketing Groningen en Economic Board Groningen samen de regio extra onder de aandacht.

Economic Board Groningen (EBG) is opgericht om de economie in het aardbevingsgebied een nieuwe impuls te geven. Daarvoor is door de Provincie Groningen en NAM eouro 97,5 miljoen in de kas van EBG gestort.


Auteur

Redacteur