250.000 euro groeigeld voor de digitale kassabon van Klippa

GRONINGEN

Het Groningse bedrijf Klippa, bekend van de digitale kassabon, heeft in een tweede investeringsronde 250.000 euro opgehaald. Het is daarmee een succesvol jaar voor het Groningse bedrijf.

De nieuwe investeerders komen uit de Randstad en zitten achter initiatieven als Scoupy (Valentijn Bras, Geert Luyendijk en Jeroen Lubbers) en Short Stay Group (Patrick Grasso). Yeelen Knegtering, co-founder en CEO, vertelt dat Klippa bewust op zoek gegaan is naar slim geld: “Investeringen ophalen in financiële zin is natuurlijk belangrijk om te groeien, maar waar je nog meer aan hebt zijn ervaring en zakelijke contacten. Ze kunnen je tevens behoeden voor veelgemaakte ondernemersfouten”.

Waar wordt het geld voor gebruikt?

“We lanceren er de seamless digitale kassabon mee”, zegt Knegtering. Klippa begon 3 jaar geleden met een app om bonnen te scannen en te bewaren in de cloud. Op een zakenreis naar een grote conferentie in Helsinki waren de oprichters van Klippa aan het brainstormen over wat nou echt de toekomst moest zijn. Dat was het moment dat ze de seamless digitale kassabon bedachten. Een kassabon die je binnen een seconde na het pinnen bij een winkel, automatisch in het transactieoverzicht van je bank krijgt. En als ondernemer krijg je de bon zelfs direct in je boekhoudpakket. “Het voorkomt enorm veel administratieve rompslomp voor bedrijven en zorgt ervoor dat je als consument altijd je garantie kunt claimen. Als heel Nederland om is besparen we met Digibon samen miljoenen kilo’s giftig papieren afval per jaar”, aldus Knegtering.

Is er nog meer geld nodig?

“Nodig is een groot woord, want voorlopig zitten we goed qua financiën. Onze ambities zijn echter groot en om in 2019 internationaal hard te groeien werken we nu aan een plan voor onze Series A.” aldus Knegtering. Op dit moment wordt al gesproken met partijen in Polen en Zwitserland om ook over de grens te lanceren.