Groningen City Club legt 150 kinderen (en ouders) in de watten

Dat de feestmaanden voor alle kinderen speciaal moeten zijn, staat als een rots boven water. Dit is echter, door de financiële situatie binnen het gezin, niet voor iedereen het geval. Groningen City Club gaat daarom op zaterdag 23 november, in samenwerking met bioscoop Kinepolis Euroborg, Jumbo Foodmarkt Groningen, FC Groningen, Marketing Groningen en Van Delft Pepernotenfabriek, een groot aantal kinderen uit Groningen in de watten leggen.

Een groot aantal inwoners van Groningen komt echter structureel geld te kort, waardoor een sociaal isolement op de loer ligt. Het op peil houden van het zelfvertrouwen en de algemene ontwikkeling wordt daardoor steeds moeilijker.

Op initiatief van de Groningen City Club hebben verschillende partijen de handen ineengeslagen om samen een feestelijk programma op te stellen voor kinderen (en hun ouders) verbonden aan Quiet en de stadjerspas.

Programma

Met bussen worden de genodigden naar Bioscoop Kinepolis Euroborg gebracht, om samen te genieten van een animatiefilm. Aansluitend staat er nog het nodige op de planning, het exacte programma is nog een verrassing.

Quiet

Quiet Groningen zet zich in voor mensen in armoedesituaties in Groningen. Zij brengen armoede onder de aandacht door onder andere op lokaal niveau solidariteit te stimuleren en saamhorigheid te bevorderen. Door middel van kleine inspanningen willen zij mensen het gevoel geven dat ze gezien en gehoord worden en dat er begrip is voor hun problemen. Naast het aanbieden van producten en diensten, zorgen zij er ook voor dat deelname aan culturele activiteiten mogelijk gemaakt wordt.