Helpdesk050: Studenten Noorderpoort bieden gezinnen computerhulp bij thuisonderwijs

Omarm Groningen en regionaal opleidingencentrum Noorderpoort hebben dinsdag Helpdesk050 gelanceerd. Met deze hulplijn bieden zij gezinnen met computerproblemen de helpende hand bij bij het thuisonderwijs.

Gezinnen zijn door de coronacrisis genoodzaakt om thuisonderwijs te organiseren. Sommige ouders hebben echter problemen met het gebruik van de pc, laptop of tablet. Zij kunnen hun kinderen daardoor onvoldoende begeleiden. De helpdesk is er om deze gezinnen te ondersteunen.

Studenten ICT-opleidingen Noorderpoort

Studenten van de opleidingen ICT-beheer niveau 4 en Medewerker Beheer ICT niveau 3 van regionaal opleidingencentrum Noorderpoort bemensen Helpdesk050. Zij zorgen ervoor dat gezinnen verder kunnen met het thuisonderwijs voor de kinderen. Tegelijkertijd doen ze ervaring op én verdienen ze studiepunten.

Helpdesk050 van maandag tot en met vrijdag geopend

Helpdesk050 is van maandag tot en met vrijdag van 09.00 tot 12.00 uur en van 13.00 tot 16.00 uur geopend. Bellen kan naar 050 – 2110 423, mailen naar info@helpdesk050.nl. Ook is er een website met tekst en uitleg.

Het Groningse bedrijf Voys, leverancier van telefonie over internet, heeft de telefoonlijn gratis beschikbaar gesteld. Mensen met een Stadjerspas hebben kunnen gratis bellen met de Bueno-app.