Het bijzondere verhaal achter A Fish named Fred

Aangeboden door: overhemden.com

Een associatie van een oranje goudvis met een overhemd ben je vast wel eens mee in aanraking gekomen. Het verrassingselement is iets wat in elk ontwerp van het merk verstopt zit. De doorsnee geklede man inspireren tot experimenteren is wat A Fish named Fred wilt bereiken. Het leven duurt simpelweg te kort om alleen maar binnen de lijntjes te kleuren. Het merk brengt kleding op de markt die anders.

Het bericht dat A Fish named Fred wilt overbrengen is eigenlijk veel breder dan kleding: Be proud and stand out. Wees trots op jezelf en wees niet bang om dit naar buiten te brengen. Achter dit idee moet een eureka-moment hebben gezeten. Benieuwd naar hoe is dit tot stand gekomen? Lees dan snel verder.

Het ontstaan van het merk

2011 is het geboortejaar van A Fish named Fred. Er waren toen alleen eigen winkels in de Bulgaarse hoofdstad Sofia en daarnaast in de hoofdstad van Limburg, Maastricht. Het merk is nu nadrukkelijk erkend over heel de wereld. Het heeft wereldwijde aanbiedingen van bedrijven en distributeurs die maar wat graag het bericht van A Fish named Fred veder verspreiden. In de crisistijd is Rob Schalker, de CEO, niet teruggedeinsd voor een avontuur. Dit hield namelijk in om een nieuw merk op te starten. De huidige eigenaar besloot niet te wachten tot betere tijden en ging, met een goed voorbereid gameplan, van start. 

De combinatie van vrolijke motieven en patronen met de boodschap om de grijze massa te verlaten, sloeg in als een bom. Toch is dit niet alles. Rob had met zijn ervaring door, dat logistiek alles in de puntjes geregeld moest worden. Het sturen van facturen, inpakken en verzenden van pakketten en de voorraad moesten nog efficiënter worden vormgegeven om dit succes in stand te houden. Hierbij hebben wet natuurlijk niet allen over de handel met de klant. Ook het verhandelingsproces met de leveranciers moet tot in de puntjes geregeld zijn. Om dit te bereiken was vernieuwing op gebied van software noodzakelijk. De huidige toepassingsmogelijkheden waren goed, maar uiteindelijk is er meer nodig om te groeien in de toekomst. Deze aspecten staan aan de basis van het succes van A Fish named Fred.

De overhemden van het merk

Het element van verrassing zie je duidelijk terug in het ontwerp van de overhemden van A Fish named Fred. De shirts zijn vrolijk en vlot. De verrassing zit hem in de verfijnde accenten. Een selectief groepje mannen spreekt dit aan. Uiteindelijk vindt er een soort kettingreactie plaats tussen de mannen die durven en tussen de mannen die nog twijfelen om wat nieuws te proberen. A Fish named Fred probeert met zijn overhemden hier als tussenpersoon te functioneren. Het laatste onomkeerbare argument om eindelijk iets nieuws in de kledingkast toe te voegen.

Het merk probeert de klant tevreden te stellen op niet alleen het visuele vlak, maar ook het financiële. Het design en de klant worden geïntrigeerd. Externe retailers kopen om deze reden graag A Fish named Fred. Het zijn aantrekkelijke overhemden in de een lichtpuntje zijn in de overvolle markt. Het merk is inmiddels groter dan alleen een vrolijk overhemd met een motiefje. Het merk is tegenwoordig een garantie voor omzet wat wereldwijd steeds meer marktaandeel wint.

A Fish named Fred Online

Ben je na dit artikel geïnteresseerd in een nieuw overhemd van A Fish named Fred. Ben je toe aan een nieuw, leuk ontwerp of een unieke print? Verdient je overhemden collectie een leuke toevoeging? Kijk dan eens op overhemden.com. Een volledige collectie A Fish named Fred Online