Zo trek je meer aandacht op social media

pexels.com

Social media is tegenwoordig de manier om meer publiek te trekken en om mensen enthousiast te maken voor bijvoorbeeld jouw bedrijf, merk of product. Maar ondanks dat social media een redelijk nieuwe manier is om in te zetten als marketingstrategie, het is best lastig om hier populariteit mee te trekken en om ‘zomaar’ te groeien.

Als je weinig aandacht trekt op social media, hoe kun je hier verandering in brengen?

#maak gebruik van hashtags

Ook al worden ze niet altijd heel serieus genomen, het gebruiken van hashtags is toch een van de beste manieren om de aandacht van mensen te trekken op social media. Door gebruik te maken van hashtags die jouw doelgroep interessant vindt of die concurrenten ook gebruiken, komt jouw profiel sneller terecht bij mensen die het interessant vinden. Met name op bijvoorbeeld Instagram is dit erg belangrijk.

Doe onderzoek naar de beste hashtags voor jouw bedrijf. Kijk rond bij concurrenten en kijk wat zij doen. Doe ze niet helemaal na, maar neem inspiratie van de hashtags die zij gebruiken. Het is net wat anders dan de zoekwoorden die voor jou als bedrijf of webshop belangrijk zijn, aangezien dit echt gaat over zoektermen die je gebruikt ten behoeve van SEO , en niet over relevante woorden. Een zoekwoord zou voor een woonwinkel bijvoorbeeld ‘stoelen’ zijn, maar een goede hashtag zou bijvoorbeeld ‘trendy’ of ‘interieur’ kunnen zijn.

Wees uniek en interessant

Goede content is belangrijk op social media. Bijna alles is al gedaan – hoe kun je het interessanter of beter doen? Hoe zorg je ervoor dat mensen je gaan ontdekken? Door ervoor te zorgen dat jouw profiel echt iets te bieden heeft, is de kans groot dat het enigszins vanzelf ontdekt gaat worden. Natuurlijk niet zomaar, maar bij interessante content is het vaak zo dat het goed gaat lopen, juist doordat het vernieuwend en uniek is. Probeer daarom creatief te zijn en durf unieke en nieuwe dingen te proberen. Je hebt tenslotte niks te verliezen, en niks is te raar of niet goed. Laat je creativiteit de vrije loop. Kijk eventueel online naar wat de social media trends van nu zijn.

Wat wil jouw doelgroep zien? Wat spreekt de doelgroep aan? Waar wil je dat de doelgroep jou voor kent? Verplaats je in de schoenen van dé perfecte klant, en maak content die interessant is voor hem of haar. Zorg ervoor dat je niet te formeel spreekt, maar juist op een manier die iedereen begrijpt. Social media is toch een plek om wat losser en informeler te zijn.