Eurosonic Noorderslag-artiesten maken soundtrack reclamecampagne

GRONINGEN - Buma Music in Motion, Eurosonic Noorderslag (ESNS) en Sizzer hebben samen het Sync Songwriting Camp 2019 georganiseerd.

Donderdag 17 en vrijdag 18 januari komt een selectie van lokaal en internationaal talent samen in een speciaal ingerichte studio in het Eurosonic Artist Village in Groningen. Hun missie? De perfecte track te schrijven en op te nemen voor een officiële Hunkemöller-reclamecampagne.

Weinig mensen weten dat ‘We Love It’, de brandsong van drogisterijketen Etos, is geschreven tijdens ESNS. Vanwege dit succes was het een gemakkelijke keuze om het Sync Songwriting Camp dit jaar terug naar Groningen te brengen.

Soundtrack

Gedurende 48 uur zal een groep muzikanten de soundtrack creëren voor een gloednieuwe swimwear tv-campagne voor Hunkemöller.

Deze groep bestaat uit ervaren én jonge talenten die 's avonds optreden op het festival, waaronder Violetta Zironi, Briet, Delaporte, Klangstof, Tjeerd Bomhof en Mathias Janmaat, Van Common, Juveniles en Amy Root.

Panel

De sessies vinden plaats in de speciaal voor dit doel gebouwde Sync Hotel Studios in Eurosonic’s Artist Village. Na 2 dagen zal een team van specialisten en het publiek de nummers bespreken en analyseren.

‘Music stylist’ Jesper Gadeberg, head of creative Alex Smith van Hunkemöller International, senior music producer Seppl Kretz (Sizzer) en music supervisor Dolf Bekker (Sizzer) zijn de panel-deelnemers.